Hvordan man undgår ubetalte varer

Det er en alt for velkendt scenario: en vare sælger, og du sender den høje tilbudsgiver deres faktura. Du kan høre ikke noget tilbage straks, men du ikke er bekymret – mange købere træffe en dag eller så at betale. En dag passerer; to, tre og stadig du hører intet fra dem. Når ugen er gået med ingen kontakt og ingen betaling, du er fodret og sende dem en e-mail, kræver betaling. Stadig intet. Du angive en ubetalt vare strid med Ebay, som du har til at vente endnu en uge. Køber stadig reagerer ikke.

Da tvisten er afgjort i din favør, er du tilbage med kun din notering gebyrer og en meget dårlig smag i munden. Sure, du nødt til at forlade dem negativ feedback, men der var ingen kompensation for den tid og irritation det koste på din side – for ikke at nævne indkomsttab. Hvis de ikke agter at betale, du brokke dig selv, hvorfor de bud i første omgang?

Der er mange grunde til, hvorfor en køber kan beslutte at bakke ud i sidste øjeblik og ikke betale; ingen af dem er virkelig er berettiget. Hvis de ikke kunne betale eller ikke ønsker at betale prisen de bud, de virkelig bør ikke have bud i første omgang. Dog vil der altid være købere, der vægrer sig når det drejer sig tid til at betale, så hvordan kan du minimere risikoen for ender med en ubetalt vare? Heldigvis er der flere ting du kan gøre for at minimere risikoen.

1. tilbyde betaling med PayPal

Selv om der er gebyrer i forbindelse med at tilbyde PayPal som en betalingsmetode, er fordelene mange. For det første, det fjerner besværet med behandling af betalinger-ture til banken til at indbetale checks og postanvisninger, venter for dem at klare, den tid det tager at holde styr på hvem betaling er ryddet og der er er stadig verserer. Tid er en uvurderlig råvare i enhver virksomhed, og jo mere af det du kan spare op til vigtige opgaver, jo bedre. For det andet, købere, der har mulighed for at betale via PayPal generelt betale hurtigere end dem, der er nødt til at skrive en check og mail det til dig. De er mere tilbøjelige til at udskyde den sidstnævnte end førstnævnte – det tager kun få sekunder til at sende en betaling via PayPal. Faktisk siger tre ud af fire købere, de faktisk foretrækker PayPal til en anden betalingsmetode. Hvis du tilbyde PayPal som den eneste betalingsmetode, gå dine chancer for en hurtig betaling op endnu mere. Ingen mere tid brugt på at skrive e-mails til at finde ud af, hvilken betalingsmetode din køber vil bruge.

2. tilbyde eBay Checkout

Det var en rigtig god idé på eBays del. Ved at kontrollere eBay Checkout indstilling, når du konfigurerer din fortegnelse, vil den høje tilbudsgiver blive præsenteret med en Pay Now knappen, når auktionen slutter. At sætte denne indstilling lige under deres næse beder mange flere øjeblikkelige betalinger, og langt færre forsinkelser.

3. Brug indstillingen “Øjeblikkelig betaling kræves” Køb det nu varer

Sælgere skal bruge denne indstilling som standard i deres Buy Now programoversigter. Hvis en køber ønsker at købe en vare nu, så er de også parat til at betale for det nu. Hvis du giver dem mulighed for at venter på at betale, er du opmuntrende forsinkelser. Ved at vælge en købe det nu vare, har de allerede vist, at de er klar til at betale straks, så ved hjælp af denne indstilling er virkelig en no-brainer.

4.pre-sæt køberen krav i «Min eBay»

Hvis denne indstilling er en glimrende måde at pre-skærm tilbudsgivere og blokere for dem, der bærer en høj risiko for manglende betaling. Du kan blokere tilbudsgivere fra lande du ikke skibet til tilbudsgivere med en række feedbacks og tilbudsgivere med et bestemt antal ubetalte elementet strejker mod dem. Dette er et meget værdifuldt redskab, især når du kommer til at sælge high-ticket varer, der har tendens til at tiltrække useriøse købere fra andre lande. Endnu bedre – du behøver kun at angive disse indstillinger en gang, og de vil automatisk gælder for alle dine fortegnelser. Indstillingerne for køberen krav kan findes i afsnittet mine indstillinger i min Ebay.

5. gør sikker på forsendelsesomkostninger er klart i prospektet

Det er forbløffende, hvor mange sælgere ikke angiver forsendelsesomkostninger for en vare, fordi de glemmer, eller fordi de foretrækker at vente, indtil de ved, hvem og hvor de forsendelse til. Uanset årsagen, beder hvis du ikke tydeligt forsendelsesomkostninger i dine fortegnelser, om problemer senere.

Nogle højt tilbudsgivere vil hænge over betaling, selv når de vidste, hvad forsendelsesomkostningerne var – hvis udgifter ikke var klart, du beder om en køber til at klage, at de ikke vidste, omkostningerne, der ville være ‘at høje’ og nægter at betale medmindre du sænke leveringsgebyr s. Hvori forsendelsesomkostninger op foran i din lister (selv om det tager et par ekstra minutter) vil spare dig meget irritation og tid senere med ikke-betalende tilbudsgivere.

Selvom du religiøst anvender alle ovenstående, vil du formentlig stadig har lejlighedsvis køber, der slæber fødderne om betaling. Husk at fokusere på problemet, ikke på personen. Tillad ikke din irritation med situationen til at behandle dem dårligt. Kunden har ikke altid ret, men de er altid kunden, og at huske, hvordan du behandler dem kan have en indflydelse på, hvorvidt de vil anbefale dig, eller ikke bør hjælpe dig med at bevare kontrollen over dig selv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *